crystal ball

 

 Met dank aan de makers van de tubes

laat namen en watermerken intact van de makers ervan

 

Materialen vind je hier

Filters – FM Tile Tools – vind je hier

Filter - Alien Skin Eye Candy 5: Texture vind je hier  

 

We gaan beginnen

1/ Zet in je materialen palet je voorgrondkleur op #a69fbd en achtergrondkleur op #a6c5e4 en maak een verloop -  lineair – met onderstaande instellingen

 

 

2/ Open een transparante afbeelding van 640 x 500 pixels en vul met je achtergrondkleur a6c5e4

Effecten – insteekfilters – Color Rave – Atmospherizer 1.1 – met onderstaande instellingen

 

 

3/ Selecties – alles selecteren

Lagen – nieuwe rasterlaag

Kopieer - t16 landschap – plak in selectie

Selecties – niets selecteren en schuif iets meer naar links en naar boven

 

4/ Kopieer - 1220640370_paysages[1] – plak als nieuwe laag en plaats aan de rechterkant

Lagen – samenvoegen – omlaag samenvoegen

Effecten – insteekfilters – FM Tile Tools – Blend Emboss – standaard instellingen

Zet de mengmodus in je lagen palet op vermenigvuldigen en de dekking op 55

 

5/ Kopieer - 12283242308_divers[1] – plak als nieuwe laag

Afbeelding – spiegelen en plaats een beetje  naar boven

 

 6/ Lagen – nieuwe rasterlaag en vul met het verloop

Effecten – insteekfilters – VM Extravaganza – shoutin’!…standaard instellingen - maar zet transparency op 0

Effecten – 3D effecten – afschuining binnen – met onderstaande instellingen

Effecten – 3D effecten – slagschaduw – verticaal en horizontaal 5, dekking 30, vervaging 5 en kleur op zwart

Zet de mengmodus in je lagen palet op zacht licht

Effecten – insteekfilters – FM Tile Tools – Blend Emboss – standaard instellingen en doe dit twee maal

 

7/ Kopieer - Image5Moon Goddess_LR-06-06-09 – plak als nieuwe laag

Afbeelding – formaat wijzigen – 55% - formaat van alle lagen wijzigen niet aangevinkt

En plaats links – zie mijn voorbeeld

Effecten – 3D effecten – slagschaduw – verticaal 10 , horizontaal 5, dekking 30 vervaging 5 en kleur op zwart

Effecten – 3D effecten – slagschaduw – verticaal –10 , horizontaal 0 , dekking 30, vervaging 5 en kleur op zwart

 

8/ Kopieer - Titel_CrystalBall_MP – plak als nieuwe laag en plaats rechtsonder

Plaats je watermerk

Lagen – samenvoegen – alle lagen samenvoegen

 

9/ Effecten – 3D effecten – als knop

 

10/ Activeer je selectie gereedschap – met onderstaande instellingen

Selecteer  de bal

 

 

11/  Bewerken – kopiλren

 

12/ Lagen – nieuwe rasterlaag – plakken in selectie

Selecties – niets selecteren

Dupliceer deze laag 4 x in je lagen palet

Geef deze lagen een andere benaming – zie voorbeeld

 

13/ Activeer laag - bal 1 in je lagen palet

Effecten – insteekfilters – Alien Skin Eye Candy 5: Texture – Texture Noise – met onderstaande instellingen 

 

Sluit het oogje van deze laag

 

14/ Activeer laag - bal 2 – in je lagen palet

Effecten – insteekfilters – Alien Skin Eye Candy 5: Texture – Texture Noise – instellingen staan goed maar druk 1x op Random Seed en sluit ook het oogje van deze laag

 

15/ Activeer laag – bal 3

 Effecten – insteekfilters – Alien Skin Eye Candy 5: Texture – Texture Noise – instellingen staan goed maar druk 1x op Random Seed en sluit ook het oogje van deze laag

 

16/ Activeer laag – bal 4

Effecten – insteekfilters – Alien Skin Eye Candy 5: Texture – Texture Noise – instellingen staan goed maar druk 1x op Random Seed en sluit ook het oogje van deze laag

 

17/ Activeer laag – bal 5

Effecten – insteekfilters – Alien Skin Eye Candy 5: Texture – Texture Noise – instellingen staan goed maar druk 1x op Random Seed

Deze laag en achtergrondlaag staan nog open

Bewerken – samengevoegd kopiλren

 

1/ Open Animatie Shop

Bewerken – plakken als nieuwe animatie

 

2/ Terug naar PSP

Sluit het oogje van bal laag 5 en open het oogje van bal laag 4

Bewerken – samengevoegd kopiλren

 

3/ Terug naar Animatie Shop

Bewerken – plakken na actieve frame

 

4/ Terug naar PSP

Sluit het oogje van bal laag 4 en open het oogje van bal laag 3

Bewerken – samengevoegd kopiλren

 

 

5/ Terug naar Animatie Shop

Bewerken – plakken na actieve frame

 

6/ Terug naar PSP

Sluit het oogje van bal laag 3 en open het oogje van bal laag 2

Bewerken – samengevoegd kopiλren

 

7/ Terug naar Animatie Shop

Bewerken – plakken na actieve frame

 

8/ Terug naar PSP

Sluit het oogje van bal laag 2 en open het oogje van bal laag 1

Bewerken – samengevoegd kopiλren

 

 

9/ Terug naar Animatie Shop

Bewerken – plakken na actieve frame

 

10/ Animatie – eigenschappen van frame – 5

 

Opslaan als Gif

 

Dit lesjes is weer klaar

Veel plezier met het maken ervan

 Deze les werd getest door Helma en Sonja

Dank je wel

Geschreven op 15 Juni 2009

 

©MarinetteP

 

Back