Materialen vind je hier

Filters – FM Tile Tools – vind je hier

 

Met dank  aan de makers van de tubes

Laat namen en watermerken intact van de makers ervan

 

 

Open je tubes in PSP en minimaliseer

 

 

 

1/ Zet in je materialen palet je voorgrondkleur op #47252a en achtergrondkleur op #423f36

Maak een verloop met je voorgrondkleur en achtergrondkleur – lineair – hoek 45 – herhalingen 0 – omkeren aangevinkt 

 

2/ Open een transparante afbeelding van 640 x 480 pixels en vul met je verloop

 

3/ Kopieer - 1220640369_paysages[1] – en plak als nieuwe laag en schuif hem iets naar boven en zet in je lagen palet op verzadiging (o)

Effecten – insteekfilters – FM Tile Tools – blend Emboss – standaard instellingen

 

4/ Laag – nieuwe rasterlaag

Selectie – alles selecteren

Kopieer – horrorhuis – en plak in selectie

Selectie – niets selecteren en plaats het huis iets meer naar links en zet in je lagen palet op hard licht

Effecten – insteekfilters – FM Tile Tools – blend Emboss – standaard instellingen

 

5/ Kopieer - Tubed_by_monique42_3826 – en plak als nieuwe laag

Afbeelding - formaat wijzigen - 75% - formaat van alle lagen wijzigen niet aangevinkt

Afbeelding – spiegelen en plaats haar aan rechterkant zet de dekking in je lagen palet op 53

Effecten – insteekfilters – FM Tile Tools – blend Emboss – standaard instellingen

 

6/ Kopieer - SKF_Landscape099[1].08 – en plak als nieuwe laag en plaats hem aan de linker onderkant en zet in je lagen palet op luminantie

Effecten – insteekfilters – FM Tile Tools – blend Emboss – standaard instellingen

 

7/ Kopieer - mds7966 Horror – en plak als nieuwe laag

Afbeelding – formaat wijzigen – 70% - formaat van alle lagen wijzigen niet aangevinkt

Afbeelding – vrij roteren – 10 graden links en plaats hem linksboven

Zet in je lagen palet de dekking op 40 en op luminantie

Effecten – insteekfilters – FM Tile Tools – blend Emboss – standaard instellingen

 

8/ Kopieer – Haunted_titel_MP – en plak als nieuwe laag en plaats hem links onderaan in de hoek

Effecten – 3D effecten – slagschaduw – verticaal 0, horizontaal 20, dekking 65, vervaging 10 en kleur op zwart

Effecten – insteekfilters – FM Tile Tools – blend Emboss – standaard instellingen en herhaal dit nogmaals

 

9/ Plaats je watermerk

 

10/ Zet in je lagen palet je voorgrondkleur op #803122

Afbeelding – randen toevoegen – 2 pixels – kleur zwart - symmetreisch

Afbeelding – randen toevoegen – 2 pixels voorgrondkleur  #803122 – symmetrisch

Afbeelding – randen toevoegen – 5 pixels – kleur zwart – symmetrisch

Afbeelding – randen toevoegen – 2 pixels voorgrondkleur  #803122 – symmetrisch

Afbeelding – randen toevoegen – 10 pixels – kleur zwart – symmetrisch

 

Dupliceer nu je crea 3 x in je lagen palet

 

11/ Activeer de bovenste laag

Activeer je gereedschap selectie uit vrije hand – met onderstaande instellingen

 

Selecteer nu de ogen van het monster

 

12/ Effecten – belichtingseffecten – lampen – met onderstaande instellingen voor het rechteroog

Zet de lampen 1-3 en 5 uit in je instellingen

Hou je bovenste laag nog actief 

Effecten – belichtingseffecten – lampen – met onderstaande instellingen  voor het linkeroog

13/ Activeer de tweede laag in je lagen palet

Effecten – belichtingseffecten – lampen – lichtbron: donkerheid 60 en de rest staat nog goed

Hier ook weer de belichting van de lampen aan beide ogen en zo doe je dat ook met de derde en vierde laag

 

14/ Activeer de derde laag in je lagen palet

Effecten – belichtingseffecten – lampen – lichtbron: donkerheid 50 en de rest staat nog goed

 

15/ Activeer de onderste laag in je lagen palet

Effecten – belichtingseffecten – lampen – lichtbron: donkerheid 55 en de rest staat nog goed

Selectie – niets selecteren

 

16/ Je onderste laag is nu actief

Bewerken – kopiλren

 

 

17/ Open Animatie Shop

Bewerken – plakken als nieuwe animatie

 

18/ Terug in PSP

Activeer je voorlaatste laag in je lagen palet

Bewerken – kopiλren

 

19/ Terug in AnimatieShop

Bewerken – plakken na actieve frame

 

20/ Terug in PSP

Activeer je tweede laag in je lagen palet

Bewerken – kopiλren

 

21/ Terug in AnimatieShop

Bewerken – plakken na actieve frame

 

22/ Terug in PSP

Activeer je eerste laag in je lagen palet

Bewerken – kopiλren

 

23/ Terug in AnimatieShop

Bewerken – plakken na actieve frame

Bewerken - alles selecteren

Animatie – eigenschappen van frame – 25

 

Bewerken – opslaan als gif

 

Dit is weer een lesje dat klaar is , veel plezier met het maken ervan

 

Deze les is getest door Sonja, Helma , Tetsje en Gerda

Mijn dank hiervoor dames

Uitwerking Sonja Uitwerking Tetsje
Uitwerking Helma Uitwerking Gerda

 

Dit is een zelfgeschreven en bedachte les van MarinetteDesigns

Enige overeenkomst met andere lesjes berust louter op toeval

 

Geschreven op 30 september 2008

 

©MarinetteP

 

 

Back