Materialen vind je hier

Filters - Unlimited 2.0 - FM Tile Tools - Funhous vind je hier

 

Importeer de Bkg Designer - Background Designer - founhous en Edges, Square filter in Unlimited 2.0

De filters Bkg Designer - Background Designer en Edges Square bevinden zich bij de materialen

 

 

Met dank aan de makers van de tubes en maskers

Laat naam en watermerk intact van de makers ervan

De maker van de scrapelementen is mij onbekend als ook de maker van het masker "ruiten"

 

 

 

Importeer de materialen in PSP en minimaliseer ze

Het masker ruiten sla je op in je PSP bestandenmap maskers

 

We gaan beginnen

 

Zet in je materialen palet je voorgrondkleur op #73661c en achtergrondkleur op #e4606c en maak een verloop radiaal  met deze instellingen

1/ Open een transparante afbeelding van 900 x 500 pixels en vul met het verloop

Aanpassen - vervagen - gaussiaanse vervaging met deze instellingen

Effecten - insteefilter - Unlimited 2.0 - &<Bkg Designer sf10 IV> - <Lightbirst...> standaard instellingen

 

2/ Lagen - masker laden/opslaan - masker laden vanaf schijf - ruiten - met deze instellingen

Lagen - samenvoegen - groep samenvoegen

Afbeelding - formaat wijzigen - 110% - formaat van alle lagen wijzigen niet aangevinkt

Dupliceer deze laag in je lagen palet

Lagen - samenvoegen - omlaag samenvoegen 

 

3/ Zet in je materialen palet je voorgrondkleur op #d7e7fb en achtergrondkleur op #d5d0ff en maak een verloop lineair met deze instellingen

4/ Lagen - nieuwe rasterlaag en vul met het zojuist gemaakte verloop

Lagen - nieuwe maskerlaag - uit afbeelding - en zoek het masker - 2Bit_Mask29 - met deze instellingen

Lagen - samenvoegen - groep samenvoegen

Effecten - 3D effecten - slagschaduw - verticaal en horizontaal 2 / dekking 100 / vervaging 0 en kleur op zwart

 

5/ Activeer - 1287054609_noel_nikital (bomen) - kopieer - calque (bomen) plak als een nieuwe laag op je afbeelding

Afbeelidng - formaat wijzigen - 90% - formaat van alle lagen wijzigen niet aangevinkt - schuif wat naar beneden

Activeer - gereedschap wisser - en verwijder hetgeen buiten de randen nog te zien is van de bomen

 

6/Activeer en kopieer - 25 Raffaele (huis) plak als nieuwe laag op je afbeelding en schuif een beetje naar boven

Activeer - gereedschap wisser en verwijder de naam van de tuber

 

7/ Activeer en kopieer - Kerstboom_y_jul74 - plak als nieuwe laag op je afbeelding

Afbeelding - formaat wijzigen - 70% - formaat van alle lagen wijzigen niet aangevinkt en plaats links - zie mijn voorbeeld

Effecten - insteekfilter - FM Tile Tools - Blend Emboss - standaard instellingen

 

8/ Activeer en kopieer -  0_76bb7_c4f39ebb_L (sokken) plak als nieuwe laag op je afbeelding

Afbeelding - formaat wijzigen - 70% - formaat van alle lagen wijzigen niet aangevinkt

Aanpassen - scherpte - verscherpen

Afbeelding - vrij roteren - met deze instellingen

 

 

9/ Activeer en kopieer - y_jul86 (Kerstman) - plak als nieuwe laag op je afbeelding

Afbeelding - spiegelen en plaats rechts

Aanpassen - scherpte - verscherpen

Effecten - 3D effecten - slagschaduw - verticaal en horizontaal 5 / dekking 50 / vervaging 5 en kleur op zwart

 

10/Activeer en kopieer - Element 46 - plak als nieuwe laag op je afbeeling

Afbeelding - formaat wijzigen - 35% - formaat van alle lagen wijzigen niet aangevinkt en plaats boven op de rand van het kader - zie mijn voorbeeld boven

Effecten - 3D effecten - slagschaduw - verticaal 2 en horizontaal 5 / dekking 50 / vervaging 5 en kleur op zwart

 

11/ Activeer en kopieer - Element (62) ( Jingle Bells) plak als nieuwe laag op je afbeelding

Afbeelding - formaat wijzigen - 70%- formaat van alle lagen wijzigen niet aangevinkt en plaats links beneden - zie mijn voorbeeld boven

Aanpassen - scherpte - nog scherper

Effecten - 3D effecten - slagschaduw - verticaal en horizontaal 1 / dekking 100 / vervaging 0 en kleur op zwart

Effecten - 3D effecten - slagschaduw - verticaal en horizontaal 5 /dekking 50 / vervaging 0 en kleur op zwart

 

Zet in je materialen palet je voorgrondkleur op #efcbbd

 

12/ Lagen - nieuwe rasterlaag en vul met voorgrondkleur  #efcbbd

Effecten - insteekfilters - Graphics Plus - Cross Shadow - standaard instellingen

Effecten - insteekfilters - Unlimited 2.0 - &<Background Designer IV> - @Night Shadow - standaard instellingen

Effecten - insteekfilters - Unlimited 2.0 - Funhous - Emission Mirror - standaard instellingen

 

Effecten - randeffecten - accentueren

Effecten - insteekfilters - Unlimited 2.0 - Edges, Square - Square Edge 17

Lagen - schikken - achteraan en sluit het oogje van deze laag

 

13/ Activeer de bovenste laag in je lagen palet

Lagen - samenvoegen - zichtbare lagen samenvoegen

Afbeelding - formaat wijzigen - 95% - formaat van alle lagen wijzigen niet aangevinkt 

Open nu terug het oogje van de onderste laag

zet deze afbeelding even aan de kant

 

 

14/Nu gaan we een penseelpunt maken van het ijskristal

Activeer - ijskristal

Bestand - exporteren - aangepast penseel en geef het de naam ijskristal en klik op ok

Activeer terug je gemaakte afbeelding

Bovenste laag is actief

Zet in je materialen palet je voorgrondkleur op wit

Lagen - nieuwe rasterlaag 

Activeer - gereedschap penseel - zoek ijskristal - met deze instellingen 

Stempel nu met het penseel enkele ijskristallen op je afbeelding

Verander af en toe de grootte van de kristallen

Effecten - 3D effecten - slagschaduw - verticaal en horizontaal 1 / dekking 100 / vervaging 0 en kleur op zwart

 

13/ Lagen - nieuwe rasterlaag en plaat uw watermerk

 

14/ Lagen - samenvoegen - zichtbare lagen samenvoegen

 

15/ Bestand - exporteren - PNG optimalisatie

 

Klaar is dit lesje

Ik  hoop dat jullie het leuk vonden om het te maken

 

De les Jingle Bells is bedacht en geschreven door MarinetteDesigns op 19 November 2012

Deze les staat geregistreed bij TWI

 

 

ęPolspoel Marinette

 

Back