Mickey and Minnie

 

 

Met dank aan de makers van de tubes

Laat namen en watermerken intact van de makers ervan

 

 

Materialen vind je hier

Filters – FM Tile Tools – Ulead – vind je hier

Zet je basisvormen (Objecten.jsl  ) in je PSP bestanden map basisvormen en het bijschrift 4 plaats je ook in die map als je deze niet moest hebben bij je standard basisvormen

Textuur bakstenen muur zit standard in PSP

Het patroon zet je in je PSP bestanden map patronen 

Open de tubes in PSP en minimaliseer ze

 

We gaan er aan beginnen

Het is een redelijke lange les

1/Zet in je materialen palet je voorgrondkleur #46797a op en achtergrondkleur op wit en maak een verloop lineair met onderstaande instellingen

2/Open een transparante afbeelding van 800 x 500 pixels en vul met het verloop

Effecten – textuureffecten – textuur – bakstenen muur – met onderstaande instellingen

 

3/ Selecties – alles selecteren

Lagen – nieuwe rasterlaag

Kopieer - SS_287 (bomen) en plak in selectie

Selecties – niets selecteren

Activeer je verplaatsing tool en schuif  iets meer naar links

Dupliceer deze laag in je lagen palet

Afbeelding – spiegelen  en deze plaats je iets meer naar rechts

Lagen – samenvoegen – omlaag samenvoegen

Effecten – insteekfilters – FM Tile Tools – Blend Emboss – standaard instellingen en doe dit 2x

Zet de dekking van deze laag op 85

 

4/ Kopieer - jcw_window (venster) plak als nieuwe laag

Dupliceer deze laag in je lagen palet

Afbeelding – spiegelen

Effecten – afbeeldingseffecten – verschuiving – met onderstaande instellingen

 

 

Lagen – samenvoegen – omlaag samenvoegen en hou deze laag actief

Activeer je selectie gereedschap – met deze instellingen

Selecteer de middelste balken van het venster – zie voorbeeld

Druk dan op de delete toets van je toetsenbord

Selecties – niets selecteren en schuif het venster iets naar boven

Effecten – 3D effecten – slagschaduw – verticaal en horizontaal 2, dekking 50, vervaging 5 en kleur op zwart 

  

5/ Activeer je selectie gereedschap – instellingen staan goed en selecteer de binnenkant van het venster – zie voorbeeld

 

Lagen – nieuwe rasterlaag

Verander in je materialen palet je voorgrond op patroon en zoek spiraal 005 – met onderstaande instellingen en vul daar de selectie mee

 

Selecties – niets selecteren 

Trek deze laag een laag naar beneden in je lagen palet

 

5/Activeer de bovenste laag in je lagen palet

Activeer je gereedschap – selectie uit vrije hand en selecteer in het raam – zie mijn voorbeeld en met onderstaande instellingen

Lagen – nieuwe rasterlaag en vul met het patroon - spiraal 005

Aanpassen – kleurtoon en verzadiging – inkleuren – kleurtoon 255 en verzadiging 255

Trek deze laag een laag naar beneden in je lagen palet

Dupliceer deze laag in je lagen palet

Afbeelding – spiegelen en plaats het gordijntje mooi in het rechterraam

Lagen – samenvoegen – omlaag samenvoegen

Activeer het gereedschap – penseel verwringen  – met onderstaande instellingen

 

Ga het gordijntje af om te verwringen – zie voorbeeld

Effecten – 3 D effecten – slagschaduw – verticaal en horizontaal 1, dekking 40, vervaging 10 en kleur op zwart

 

6/ Activeer de bovenste laag in je lagen palet

Kopieer - Elementet_Lace2 – plak als nieuwe laag

Afbeelding – formaat wijzigen – 65% - formaat van alle lagen wijzigen niet aangevinkt en plaats het bovenaan het raam trek nog een beetje uit tot de totale breedte van het venster -  gebruik hiervoor het   gereedschap 

Effecten – 3D effecten – slagschaduw – verticaal en horizontaal 2, dekking 40, vervaging 10 en kleur op zwart 

 

 7/ Kopieer - Image25Minnies Window Garden_LR – plak als nieuwe laag

Afbeelding – formaat wijzigen – 70% - formaat van alle lagen wijzigen niet aangevinkt en plaats in het midden van het raam – zie mijn voorbeeld

Effecten – 3D effecten – slagschaduw – verticaal en horizontaal 5, dekking 60, vervaging 10 en kleur op zwart

 

8/ Plaats je watermerk

 

9/ Lagen – samenvoegen – alle lagen samenvoegen

 

10/ Bewerken – kopiλren – zit nu in het geheugen

 

11/ Afbeelding –randen toevoegen – 2 pixels - kleur wit – symmetrisch aangevinkt

Afbeelding – randen toevoegen – 40 pixels – kleur zwart – symmetrisch aangevinkt

Selecteer deze rand met je toverstokje

Bewerken – plakken in slelectie (  geheugen )

Aanpassen - vervagen - gaussiaanse vervaging - bereik 30

Selecties – omkeren

Lagen – omzetten in rasterlaag

Effecten – 3D effecten – slagschaduw – verticaal en horizontaal 10, dekking 40, vervaging 10 en kleur op zwart

Herhaal deze slagschaduw nogmaals maar dan verticaal en horizontaal -10 

Selecties – niets selecteren

 

12/ Kopieer – Mickey – plak als nieuwe laag

Afbeelding – formaat wijzigen – 80% - formaat van alle lagen wijzigen niet aangevinkt

Plaats aan de linkerkant – zie mijn voorbeeld

Effecten – 3D effecten – slagschaduw – verticaal en horizontaal -10, dekking 40, vervaging 10 en kleur op zwart 

 

13/ Activeer je basisvorm en zoek bijschrift 4 – met onderstaande instellingen

Trek het bijschrift uit  boven het hoofd van  Mickey

Omzetten in rasterlaag

Afbeelding – spiegelen en plaats het weer terug boven het hoofd van Mickey

Effecten – 3D effecten –slagschaduw –verticaal en horizontaal –10, dekking 40, vervaging 10 en kleur op zwart

 

14/ Zet in je materialen palet je achtergrondkleur en voorgrondkleur op #ff4f22

Activeer terug je basisvorm en zoek – heart 1 – instellingen staan nog goed alleen moet je stijl behouden uitvinken

Zet nu enkele hartjes op het bijschrift

Lagen – omzetten in rasterlaag

Effecten – 3D effecten – afschuining binnen – met onderstaande instellingen

Effecten – 3D effecten – slagschaduw – verticaal en horizontaal 5, dekking 40, vervaging 10 en kleur op zwart

 

11/ Lagen – samenvoegen – alle lagen samenvoegen

 

12/ Activeer het gereedschap – selectie uit vrije hand – instellingen staan goed

Selecteer het water rond het gietertje

 

 

Dupliceer deze laag 2x in je lagen palet

Bovenste laag is actief

Effecten – insteekfilter – Ulead effects – Particle- met onderstaande instellingen

Activeer de tweede laag in je lagen palet

Effecten – insteekfilter – Ulead effects – Particle – instellingen staan goed maar druk nu 1x op random

Activeer de derde laag in je lagen palet

Effecten – insteekfilter – Ulead effects – Particle – instellingen staan goed maar druk nu 1x op random

Selecties – niets selecteren

 

13/ Onderste laag is actief

Bewerken – kopiλren

 

Open Animatie Shop

Bewerken – plakken als nieuwe animatie

 

Terug naar PSP

Activeer de tweede laag in je lagen palet

Bewerken – kopiλren

 

Terug naar Aniamtie Shop

Bewerken – plakken na actief frame

 

Terug naar PSP

Activeer de eerste laag in je lagen palet

Bewerken – kopiλren

 

 

Terug naar Aniamtie Shop

Bewerken – plakken na actief frame

 

 

Animatie – eigenschappen van frame – 10

 

Opslaan als Gif

 

Dit lang lesje zit erop

Veel plezier met het maken ervan

 

Geschreven op 5 juli 2009

 

 

©MarinetteP

 

 

Back